Sitten kun harrastus alkaa muuttua totiseksi, konehuoneessa lymyää joku eksoottisempi pannu tai muuten vaan jukratuttaa orkkis-apurungon paino, niin tässäpä mainio tuote. Kevyempi, simppelimpi ja jäykemmästä tavarasta valmistettu. Tämän kanssa koneen altapäin suoritettavat huoltotyöt helpottuvat oleellisesti, koska on sen verran sirompi orkkis apurunkoon nähden.
Huomionarvoinen seikka tässä tuotteessa on mahdollisuus säätää tukivarsien sisäpään kiinnityspisteiden korkeutta. Tämä mahdollistaa kallistuskeskiön korjaamisen madalletussa autossa ja samalla vaikuttaa positiivisesti (tai no, negatiivisesti) dynaamiseen camber-kulmaan.
Eli mitä vit***? Sitä, että kun autoa käännetään mutkaan ja kori kallistuu, niin pyörä ei taitu alle kuten näissä vehkeissä normaalisti on tapana, vaan pysyy jiirissä asfalttiin nähden. Kopissa asia tuntuu siten että puskeminen vähenee oleellisesti.
Painoa 7,2kg, eli jopa 5,5kg vähemmän kuin orkkis!
Virallista tieliikennehyväksyntää tällä tuotteella ei valitettavasti ole.
Pintakäsittelynä musta pulverimaalaus, 50e lisähinnasta saa muissakin RAL-koodiston mukaisissa väreissä.
Huomionarvoinen seikka tässä tuotteessa on mahdollisuus säätää tukivarsien sisäpään kiinnityspisteiden korkeutta. Tämä mahdollistaa kallistuskeskiön korjaamisen madalletussa autossa ja samalla vaikuttaa positiivisesti (tai no, negatiivisesti) dynaamiseen camber-kulmaan.
Eli mitä vit***? Sitä, että kun autoa käännetään mutkaan ja kori kallistuu, niin pyörä ei taitu alle kuten näissä vehkeissä normaalisti on tapana, vaan pysyy jiirissä asfalttiin nähden. Kopissa asia tuntuu siten että puskeminen vähenee oleellisesti.
Painoa 7,2kg, eli jopa 5,5kg vähemmän kuin orkkis!
Virallista tieliikennehyväksyntää tällä tuotteella ei valitettavasti ole.
Pintakäsittelynä musta pulverimaalaus, 50e lisähinnasta saa muissakin RAL-koodiston mukaisissa väreissä.
Putkiosat valmistettu ”T45” (BS4 T45 to BS5 T100 to BS6S100) teräksestä, jota on aikanaan alettu läiskimään mm. Spitfire-tyyppiisin lentokoneisiin ja sittemmin vakavasti otettaviin kilpa-autoihin kuten F1 & WRC-luokat. Noin kolminkertainen lujuus normaaliin rakenneteräkseen nähden. Samalla viivalla lujuusteknisesti kuin yleisesti tunnetumpi ”CroMo” 4130-tyypin teräs. Levyosat tavanomaisempaa S355 rakenneterästä.
Arviot
Tuotearvioita ei vielä ole.